نسخه ۳.۰ از فریم ورک Net Core. در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ به صورت رسمی معرفی شد. در این نسخه امکانات بسیاری از جمله Windows Forms و WPF به این فریم ورک افزوده شد. در این قسمت به بررسی WPF و Windows Forms خواهیم پرداخت. در ادامه با معرفی Net Core 3.0. با همراه باشید.

 

قسمت قبل : معرفی دات نت کور ۳.۰ : قسمت اول

 

WPF و Windows Forms

هم اکنون می توانید برنامه های WPF و Windows Forms را با NET Core 3 ، در ویندوز بسازید. مایکروسافت در این بروزرسانی تلاش کرده است که مهاجرت از NET Framework به NET Core به آسانی قابل انجام باشد. تصویر زیر یک برنامه NET Core Windows Forms را نشان می دهد:

عکس برنامه با net core 3.0همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، برای استفاده از Net Core 3 باید از Visual Studio 2019 16.3 به بعد استفاده کنید. XAML designer در این نسخه تغییرات ظاهری خاصی نداشته است و به راحتی با آن کار خواهید کرد! تصویر زیر یک برنامه WPF را که در designer جدید نمایش داده می شود را نشان می دهد:

تصویر designer جدید vsWindows Forms designer به صورت پیشنمایش آماده شده است که می توانید به صورت جدا آن را دانلود کنید. البته به عنوان بخشی از نسخه بعدی به ویژوال استودیو اضافه می شود. به همین دلیل تا زمان ارائه نسخه نهایی این designer، مهاجرت به Net Core 3.0 Windows Forms پیشنهاد نمی شود.

همچنین می توانید با استفاده از NET CLI. برنامه های دسک تاپ را از خط فرمان ایجاد کرده و بسازید. به عنوان مثال ، می توانید به سرعت برنامه جدید Windows Forms ایجاد کنید:


dotnet new winforms -o myapp
cd myapp
dotnet run

می توانید WPF را با استفاده از همان جریان امتحان کنید:


dotnet new wpf -o mywpfapp
cd mywpfapp
dotnet run

همچنین در این نسخه WPF و Windows Forms به صورت متن باز ارائه شده اند.

 

قسمت بعد: معرفی Net Core 3.0. : قسمت سوم