نسخه ۳.۰ از فریم ورک دات نت کور در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ به صورت رسمی معرفی شد. در این نسخه امکانات بسیاری از جمله Windows Forms و WPF به این فریم ورک افزوده شد. در این قسمت به بررسی ReadyToRun images خواهیم پرداخت.

 

قسمت قبل : معرفی دات نت کور ۳.۰ : قسمت سوم

قسمت بعد: معرفی دات نت کور ۳.۰ : قسمت پنجم(بزودی…)

 

برنامه های NET Core 3.0. خود را با تصاویر ReadyToRun بهینه کنید

در نسخه ۳ از دات نت کور می توانید، با کامپایل اسمبلی های برنامه خود با فرمت ReadyToRun (R2R)، سرعت اجرای برنامه را بالا ببرید. R2R نوعی از ahead-of-time (AOT) compilation است. این امکان در زمان Publish قابل انتخاب است.

باینری های R2R با کاهش میزان کاری که JIT هنگام بارگیری برنامه شما باید انجام دهد ، عملکرد راه اندازی را بهبود می بخشد. باینری ها، حاوی کد های native مشابهی هستند که JIT تولید می کند، در هنگام startup و زمانی که عملکرد مهم تر است، از فشار روی JIT می کاهند. باینری های R2R بزرگتر هستند زیرا هم کد زبان میانی (IL) را شامل می شوند (که هنوز هم برای برخی از حالات مورد نیاز است) و هم ورژن native کد، برای بهینه سازی startup.

برای فعال کردن ReadyToRun compilation:

  • صفت PublishReadyToRun را روی True تنظیم کنید.
  • Publish را به صورت صریح از نوع RuntimeIdentifier انجام دهید.

توجه: زمانی که اسمبلی های نرم افزار کامپایل می شوند، کد native تولید شده مربوط به همان پلتفرم یا معماری است. به همین دلیل شما باید هنگام Publish یک RuntimeIdentifier معتبر را تعیین کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

در این نسخه از دات نت کور می توانید برای پابلیش از دستور زیر استفاده کنید:


dotnet publish -r win-x64 -c Release

 

توجه: RuntimeIdentifier را می توان روی سیستم عامل یا تراشه های دیگر تنظیم کرد. تنظیم این مورد در فایل پروژه نیز قابل انجام است.

بسته به چیزی که کد برنامه درخواست می کند ، خروجی منتشر شده شامل زیر مجموعه ای از کتابخانه های فریم ورک خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد IL Linker ، این لینک را ببینید.

 

قسمت بعد: معرفی دات نت کور ۳.۰ : قسمت پنجم(بزودی…)