یک پیشنهاد خوب دارم: برنامه نویسان باید ۵ ساعت در روز کار کنند.

بدون شناختن شما یا نوع پروژه هایی که انجام می دهید، می توانم تضمین کنم، کار مفیدی که به عنوان یک توسعه دهنده در یک روز می توانید انجام دهید، در ۵ ساعت اولیه ی روز کاری شماست. در واقع، به احتمال زیاد ۳ تا ۴ ساعت، قبل از ناهار.

اگر یک شرکت توسعه نرم افزار داشته باشم و تصمیم به استخدام شما بگیرم، حقوقی بابت ۸ ساعت کار در روز را به شما می دهم؛ اما شما فقط ۵ ساعت در روز کار خواهید کرد! من اجازه می دهم شما زودتر به خانه بروید و از زندگی لذت ببرید!

متأسفانه، علیرغم زندگی در دوران مدرن، محل کار ما هنوز تابع یک سیستم سنتی است: معمولا ۵ تا ۹ ساعت کار در روز. در حالی که این رویه ممکن است برای بسیاری از صنایع مفید باشد، آن را برنامه نویسان مطلوب نمی بینم.

زمانی بود که ۱۲ ساعت در روز کدنویسی می کردم. گاهی اوقات حتی در تعطیلات آخر هفته! حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ مچ دستم آسیب دید. بسیاری این آسیب را به عنوان سندرم تونل کارپ میشناسند.

این بیماری از مچ دستم آغاز شد، و سپس به کف دست و آرنجم رسید. گاهی از روز ها نمی توانستم بیش ۱ الی ۲ ساعت کار کنم و از درد زیاد مجبور به ترک محل کار می شدم. این به این معنی است که در این شرایط پرداختی به من انجام نمی شد. علاوه بر این، برنامه نویسی از علایق من است و فکر به اینکه نمی توانم کد بزنم دردناک بود.

بسیاری از برنامه نویسان با این مشکل در زندگی خود رو به رو هستند. برخی (مانند من) موفق به بهبودی میشوند، اما برای دیگران، این مشکل به عنوان یک چالش در زندگی مطرح است.

یک راه حل ساده: برنامه نویسان باید ۵ ساعت در روز کار کنند

تصویر راه حل

بنابراین، حالا شما می دانید که به عنوان یک توسعه دهنده، در معرض درد در مچ دست، ساعد، گردن، شانه ها و کمر درد هستید. و همچنین می دانید که اکثر شرکت ها (نه همه) از سیستم ۹-۵ ساعت سنتی استفاده می کنند. چه کاری می توانید برا سلامتی بدن خود انجام دهید؟ راه حل ساده است؛ به مدت ۴۵ دقیقه کار کنید و سپس برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به استراحت بپردازید. این نه تنها باعث می شود سلامتی خود را حفظ کنید، بلکه باعث افزایش بهره وری شما نیز می شود. در حال حاضر، این فرمول بسیار ساده، توسط تعداد کمی از توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرد؟ چرا؟

بهانه اول: کار فرمای من فکر می کند وقت تلف می کنم!

تصویر - رئیس بد

اگر کار فرمای شما به این شکل فکر می کنید، بهتر است به فکر یافتن شغلی جدید باشید! آیا مهم تر نیست که برای سلامت خود ارزش قائل باشید؟

بهتر است با کار فرمای خود صحبت کنید. او را متقاعد کنید این زمان برای استراحت باعث افزایش کارایی یک توسعه دهنده خواهد شد. می توانید با همکاران خود صحبت کنید و در این مورد با آنها به بحث بپردازید. می توانید برای مدتی این رویه را در شرکت خود به صورت آزمایشی انجام دهید و خواهید دید که کارایی و بهره وری شما و همکارانتان بسیار بالا خواهد رفت.

البته توجه داشته باشید که استراحت به معنای چک کردن تلفن همراه تان یا بررسی توئیت های جدید نیست! شما باید از فناوری دور شوید. می توانید حرکات ورزشی و کششی انجام دهید. کمی قدم بزنید و چای بنوشید!

بهانه دوم: اگر استراحت کنم تمرکزم را از دست می دهم!

تصویر - تمرکز

به هیچ وجه اینطور نیست! هنگامی که میز کار را ترک می کنید و برای پیاده روی کوتاه یا کار دیگری بروید، ذهن ناخودآگاه شما هنوز بر روی مشکل کار می کند؛ حتی اگر به آن فکر نکنید! بعد از استراحت که به کار بر می گردید، فکرتان تازه شده و می توانید مثل یک نینجا کار کنید!

البته می توانید قبل از استراحت، یادداشت برداری کنید تا بعدا بهتر بتوانید به کارتان ادامه بدهید.

بهانه سوم: من فراموش می کنم که استراحت داشته باشم!

تصویر - استراحت

تا حدودی این مورد را قبول دارم! هنگامی که در حال توسعه هستید، گذر زمان احساس نمی شود. بهترین راه حل استفاده از یک تایمر است. باید عادت کنید بلافاصله بعد از به صدا در آمد تایمر، کار را رها کرده و استراحت کنید. به خودتان نگویید: ” نه، من این کار را سریعا انجام میدهم و بعد میروم”. گاهی این مدت کوتاه خیلی طولانی می شود!!!

پس خود را عادت دهید سر ساعت به استراحت بپردازید.

منبع : https://bit.ly/2E9Optm